21
maart
2014
|
10:45
Europe/Amsterdam

OPLOSSINGEN ALCOHOLMISBRUIK IN THE PITCH BIJ BNN

DRIE JONGEREN PITCHEN IDEE VOOR HEINEKEN-BAAS PHILIP DE RIDDER

Tuurlijk, een koud biertje of lekkere cocktail verhoogt de feestvreugde tijdens het stappen. Maar jezelf kacheltje-lam zuipen levert alleen maar problemen op. Stevig alcoholmisbruik zorgt er zelfs te vaak voor dat mensen in het ziekenhuis belanden. Teveel alcohol maakt meer kapot dan je lief is, dus hoe zorg je dat comazuipen niet langer cool en stoer is? In deze aflevering van The Pitch komen drie jonge kandidaten met creatieve oplossingen om overmatig alcoholgebruik tegen te gaan. De ideeën worden gepresenteerd aan juryvoorzitter Philip de Ridder, directeur van Heineken Nederland, en mede-juryleden René Boender (pitch-goeroe) en cabaretier Javier Guzman. Javier is zelf jarenlang verslaafd geweest maar inmiddels al een geruime tijd nuchter. Patrick Lodiers staat de kandidaten bij tijdens hun presentatie. Aflevering 2 van The Pitch is donderdag 27 maart om 21.35 uur te zien bij BNN op 3.

Recente maatregelen om alcoholmisbruik terug te dringen zijn het verhogen van de minimum leeftijd en, indirect, de accijnzen op alcohol. Maar dit zijn allemaal ontmoedigingsmaatregelen. Hoe maak je, dat jongeren uit zichzelf minder gaan drinken? Scheidend Heineken-directeur Philip de Ridder zoekt samen met BNN naar originele ideeën die een positieve impuls aan het uitgaan moeten geven: “Als brouwer vind ik het belangrijk dat mensen, van 18 tot 98, op een normale manier genieten van ons bier. Wij zetten ons daarom al jaren in om verantwoorde alcoholconsumptie te stimuleren. Ik ben natuurlijk ook erg benieuwd naar de ideeën en oplossingen van de jongeren op dit gebied, zij weten immers als geen ander wat wel of niet aanslaat bij hun leeftijdsgenoten. Bij de pitches kijk ik vooral naar de creativiteit van de oplossing en naar de manier waarop de jongeren worden aangesproken, je mag bij deze groep absoluut niet belerend overkomen.”

In het BNN-programma The Pitch komt jong Nederland met oplossingen voor de grote problemen van Nederland. Iedere week staat een ander problem centraal en pitchen slimme jonge denkers hun ideeën aan een vakkundige jury. Meer informatie is te vinden op thepitch.bnn.nl


Meer informatie: BNN Communicatie
Claudia Siebe, tel: 035-6462082, claudia.siebe@bnn.nl
Fotomateriaal: pers.bnn.nl