Hilversum,
18
september
2019
|
12:12
Europe/Amsterdam

NIEUWE LICHTING MEDIAMAKERS BEGONNEN AAN DE BNNVARA ACADEMY

26 TALENTEN ZAGEN AAN DE POTEN VAN DE GEVESTIGDE ORDE

Een nieuwe lichting van 26 mediamakers is begonnen aan de BNNVARA Academy. In het leer-werktraject van de omroep worden ze in een half jaar klaargestoomd tot mediaprofessionals. De talenten zijn geselecteerd uit duizenden aanmeldingen. Ze krijgen masterclasses van professionals en gaan direct aan de slag op de redacties van DWDD, Vroege Vogels, Kassa, 3 op Reis, 101BARZ of Spuiten en Slikken om het vak onder de knie te krijgen. Ook kunnen ze vlieguren maken als presentator of regisseur bij Academy TV en maken ze content voor de onlinekanalen en radioprogramma’s van BNNVARA.

Algemeen directeur Karin van Gilst is verheugd met de komst van zoveel nieuw talent: “Bij BNNVARA werken de beste en meest ervaren mensen, maar het is essentieel dat we door de jonge garde uitgedaagd blijven worden. Jonge mensen brengen nieuwe ideeën. Ze hebben een totaal andere kijk op mediagebruik en content maken, dus leren ze niet alleen van ons, maar leren wij ook ontzettend veel van hen.”

BNNVARA heeft een lange traditie als het gaat om talentontwikkeling. Onder anderen Filemon Wesselink, Frank van der Lende, Nesim el Ahmadi, Angelique Houtveen, Tim Hofman, Emma Wortelboer, Sahil Amar Aïssa, Jurre Geluk en Geraldine Kemper gingen onze nieuwe talenten voor. Achter de schermen van BNNVARA en ver daarbuiten hebben tientallen makers hun roots liggen bij dit interne opleidingstraject. Met de Academy wil BNNVARA talent de kans geven om zich te ontwikkelen tot volwaardig mediamaker, waarbij praktijkervaring en masterclasses hand in hand gaan. Daarin worden ze begeleid door ervaren professionals uit de eigen organisatie.