14
oktober
2013
|
14:10
Europe/Amsterdam

BNN OP ZOEK NAAR VERS VLEES OP BNN TALENTDAY

NIEUW BNN UNIVERSITY EVENEMENT OM VERBORGEN TALENT TE ONTMOETEN

BNN staat voor Barts Neverending Network. En wie neverending wil zijn, moet natuurlijk altijd nieuw talent blijven spotten. Talent dat voor of achter de camera staat of juist op radio of online een master is. Loeischerpe redacteuren, charmante radiostemmen, multifunctionele vormgevers, stoere presentatoren of creatieve video-editors: BNN vraagt de komende 2 weken iedereen die zich geroepen voelt zich aan te melden voor BNN Talentday, een nieuwe tak van talentontwikkeling binnen BNN University. Op dit nieuwe evenement op 16 november kan iedereen die vindt dat ‘ie “Born to be BNN” is, auditie doen voor een jury van BNN Professionals. De auditie is niet voor uitzending: het gaat puur om de ontmoeting met talentvolle jongeren die willen testen of ze inderdaad talent hebben. Mensen voor wie het een droom is om bij BNN aan de slag te kunnen. Na de audities wordt bepaald wie er deel mogen nemen aan verschillende workshops en clinics, waarna er een aantal programma’s gemaakt worden die op 101.TV en BNN.FM te zien en horen zullen zijn. Met als ultiem einddoel natuurlijk een contract bij BNN! BNN Talentday zal plaatsvinden op 16 november. De inschrijving is vandaag gestart via talentday.bnn.nl. Talent kan kiezen uit 5 categorieen: interviewtalent, presentatietalent, komisch talent, radiotalent en filmtalent.

BNN-voorzitter Patrick Lodiers hoopt dat er bijzondere talenten opduiken waarmee BNN zich nog meer kan onderscheiden: “We zoeken in vijf categorieën naar talentvolle nieuwe collega’s die BNN in hun DNA hebben. Mensen waarmee we in de toekomst spannende en verrassende programma’s willen gaan maken. Uiteindelijk zou het te gek zijn als met deze talentenjacht, die voor de verandering eens niet breed wordt uitgemeten op tv, een nieuwe traditie wordt gestart waar mediatalenten jaarlijks naar uitkijken.”

BNN heeft een traditie als het gaat om het opleiden van talent, of het nu gaat om stagiairs die na de stage blijven werken of studenten van BNN University, het opleidingstraject van een half jaar. Talent krijgt bij BNN de kans zich te ontwikkelen en ervaring op te doen, om uiteindelijk door te stromen naar steeds opvallender functies. Denk hierbij aan eigen presentatoren als Filemon Wesselink, Dennis Storm, Rámon Verkoeijen, Tim Hofman, Rotjoch en Geraldine Kemper, maar ook Winfried Baijens en Marleen Dijkhoff. Tessel van der Lugt, nu radio-directeur is ooit begonnen als stagiair. Achter de schermen werken er ex-BNN’ers in alle lagen van de media, bijvoorbeeld als producer bij GIEL (Cielke Sijben) of als contentproducers/presentatoren met een eigen mediasite (Bo Jeuken, Jayjay Boske: watkijkjij.tv).

Voor meer informatie: talentday.bnn.nl

De campagne voor BNN Talentday is door BNN ontwikkeld in samenwerking met Ogilvy & Mather.


Voor meer informatie: BNN Communicatie
Francine Bout, 035-6268949, francine.bout@bnn.nl