Hilversum,
12
november
2019
|
10:11
Europe/Amsterdam

ANNA NOOSHIN PRESENTEERT VIERLUIK ‘MOOIER WORDT HET NIET’ BIJ BNNVARA OP NPO 3

Samen met wetenschappers en experts zoekt Anna antwoord op de vraag: is schoonheid een vloek of een zegen?

Wat voor invloed heeft je uiterlijk op je zelfbeeld? Hoe zetten we schoonheid in om succesvol te leven? En waarom moet het allemaal steeds mooier? In het nieuwe BNNVARA-programma ‘Mooier wordt het niet’ onderzoekt Anna Nooshin de steeds groter wordende rol van schoonheid in onze samenleving. In vier afleveringen kleedt ze het moderne schoonheidsideaal steeds verder uit om een beter beeld te krijgen van de positieve en negatieve gevolgen van het nastreven van schoonheid. Ze spreekt onder andere met voormalig hockeyer Ellen Hoog, ‘Miss Nederland’ Jessie Jazz en presentatrice en musicalster Chantal Janzen. Daarnaast voert Anna in elke aflevering een experiment uit samen met wetenschappers en experts. Zo gaat Anna een MRI scan in om te kijken hoe haar hersenen denken over haar zelfbeeld en uiterlijk. ‘Mooier wordt het niet’ is vanaf 26 november iedere dinsdag om 22:00 uur te zien bij BNNVARA op NPO 3.

Anna Nooshin: “Voordat ik deze serie maakte stond ik niet vaak stil bij de rol die schoonheid zou kunnen hebben gespeeld in mijn carrière. Omdat ik dagelijks word geconfronteerd met zoveel beelden die draaien om ‘perfectie’ ga je daar snel zelf ook in mee. De afgelopen maanden heb ik ontzettend veel verschillende mensen gesproken die ook allemaal met deze beelden worden geconfronteerd. Wat betekent schoonheid voor hen? Ik heb door het maken van deze serie geleerd dat lang niet iedereen zich vertegenwoordigd voelt in de mediawereld waar ik zelf dagelijks in zit. Die kennis is me heel dierbaar, omdat ik nu ook beter begrijp welke rol ik zelf kan spelen om hier verandering in te brengen.”

Gerke Nauta, producent Non-fictie BNNVARA: “We vinden het heel tof dat Anna deze serie voor BNNVARA presenteert, omdat zij één van de bekendste influencers van Nederland is. Uiterlijk speelt een belangrijke rol in haar wereld en ook Anna's eigen schoonheid staat centraal in haar zakelijke succes op social media. Daarom brengt zij een uniek perspectief met zich mee en kan ze deze wereld vanuit haar ervaring en interesse duiden.”